Page 40 - Restamax vuosikertomus 2016
P. 40
40
YRITYSVASTUU – VASTUUTA
KAIKILLA LIIKETOIMINNAN
OSA-ALUEILLA
Restamax pyrkii kaikessa toiminnassaan ja hankkeis- Sosiaalinen vastuu merkitsee Restamaxille hyviä
saan huomioimaan kestävän kehityksen periaatteet. toimintatapoja suhteessa yhtiön kaikkiin sidosryhmiin.
Vastuullisten toimintatapojen ja lakien noudattaminen Kannamme vastuuta jatkuvasti kasvavan henki-
sekä raportoinnin ja hallintoperiaatteiden läpinäkyvyys löstömme, asiakkaidemme sekä kumppaneidemme
luovat vankan pohjan Restamaxin liiketoiminnalle. hyvinvoinnista ja turvallisuudesta.
Restamax harjoittaa luvanvaraista anniskelutoimintaa, Työhyvinvointi ja virkistystoiminta ovat tärkeä osa
joka on tarkkaan valvottua ja vaatii näin ollen erityistä työyhteisön arkea. Etenkin ravintola-alan hektisessä ja
vastuullisuutta. Toteutamme sekä ravintola- että jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä näiden
henkilöstövuokrausliiketoimintaamme kaikkien rooli on erityisen merkittävä. Restamaxilla henkilöstön
alkoholi-, anniskelu-, elintarvike- ja työehtosopi- hyvinvointiin ja työkykyyn panostetaan aktiivisesti.
muslakien ja määräysten sekä muiden säännösten Työnantajana Restamax pyrkii luomaan mahdollisuuk-
mukaisesti. sia edistää jokaisen työntekijän hyvinvointia, terveyttä
ja työssä jaksamista. Restamax toteuttaa joka vuosi
Taloudellista, sosiaalista ja ekologista vastuuta työhyvinvointikartoitukset, jotka käsitellään toimi-
paikkakohtaisesti. Uusien yhteistyökumppaneidemme
Restamaxin taloudellisen vastuun lähtökohtana myötä olemme myös tuoneet työntekijöidemme
on kannattavan kasvun varmistaminen nyt ja tule- käyttöön lisää henkilöstöetuja sekä tuote- ja palvelu-
vaisuudessa. Menestyminen edellyttää yritykseltä alennuksia.
kannattavuuden lisäksi kilpailukykyä ja tehokkuutta.
Yrityksen tulos on aina perustana niin omistajien Restamaxin työsuojelun tavoitteena on taata turvalli-
tuotto-odotuksille, työpaikoille, veronmaksulle kuin nen työympäristö sekä tukea ja ylläpitää työntekijöiden
yhteisön tukemiselle. työkykyä. Työpaikoilla noudatetaan varhaisen puuttu-
misen mallia, jolla pyritään ennakoimaan ongelmati-
Tuloksella turvataan taloudellinen hyvinvointi niin lanteita ja tukemaan työntekijöiden hyvinvointia.
omistajille, henkilöstölle, kumppaneille kuin myös
tavaroiden ja palvelujen toimittajille. Taloudellisen Asiakaslähtöisyys on ajuri, joka ohjaa Restamaxin
vastuun kannalta merkittävässä roolissa ovat asiakkaat, jokapäiväistä toimintaa. Asiakastyytyväisyyden
joiden hankkimat ravintolapalvelut ovat Restamaxin säännöllisellä kartoittamisella ja seurannalla, avoimen
liiketoiminnan perusta. vuoropuhelun mahdollistamisella ja helppojen palaut-
Restamax Oyj