Page 24 - Restamax vuosikertomus 2016
P. 24

24







































            VAHVA STRATEGIA



            TOIMINTAA OHJAAMASSA







            Restamax on kasvanut koko historiansa ajan voimak-  ravintolakonsepteja vastaamaan paikallista kysyntää ja
            kaasti. Restamax Oyj:n strategia perustuu kannat-  tilatarjontaa ja samalla välttämään ketjumaisuutta.
            tavalle kasvulle, jota haetaan Suomen suurimmista
            kaupungeista ja vetovoimaisimmista kauppakeskuk-  Kysyntään mukautuva toimintamalli mahdollistaa
            sista sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta.  yhtiölle suuret kohdemarkkinat ja edellytykset kasvaa
                                                            sekä uusille toiminta-alueille että paikallisesti niissä
            Orgaanisen kasvustrategian pohjana on sekä laajen-  kaupungeissa, joissa yhtiöllä on jo toimintaa. Kasvun
            tuminen uusiin kaupunkeihin että toisaalta jo luodun   perustana toimivat aktiivinen tuotekehitys ja inno-
            toimipisteverkoston kasvattaminen nykyisissä    vointi, ammattitaitoinen henkilökunta ja kokenut
            kaupungeissa.                                   johto, toimipistetasolle jalkautettu operatiivinen tulos-
                                                            vastuu ja toiminnan reaaliaikainen ohjaus ja seuranta.
            Myös yritysostot ovat keskeinen osa kasvustrategiaa.
            Yritysostoilla tavoitellaan joko uutta liiketoiminta-  Restamaxin merkittäviä kannattavuuden ajureita ovat
            paikkaa tai täydentäviä ravintolakonsepteja. Kasvun   ostotoiminnan keskittäminen sekä henkilöstöresurs-
            ja kannattavuuden takana on päämäärätietoinen,   sien ja tavaralogistiikan hallinta. Toiminnan tehos-
            systemaattinen ja tulosorientoitunut kehitystyö.   tamiseksi paikallisesti Restamax pyrkii perustamaan
            Yhtiön voimavarana on myös vankka alan osaaminen   kullekin toimintapaikkakunnalle useampia yhtiön
            sekä vahva näkemys ravintolatoimialasta.        ravintoloita ja konsepteja. Tällöin Restamax pystyy
                                                            sekä tarjoamaan kattavamman tarjonnan asiakkailleen
            Konsernin tavoitteena on laajentaa ravintolaliiketoi-  että tehostamaan toimintaansa niin markkinoinnin,
            mintaansa ulkomaille vuoden 2018 loppuun mennessä.  hankintojen kuin henkilöstöhallinnonkin suhteen.

            Restamaxin toimintamalli perustuu konseptipohjai-  Henkilöstövuokrausliiketoiminnan kehittäminen ja
            seen lähestymistapaan, jonka taustalla toimii tehokas   sen toimintojen laajentaminen eri toimialoille tukee
            hallinto ja toiminnanohjaus. Restamaxin toimin-  vahvasti konsernin kasvustrategiaa.
            tamallissa pyritään tarjoamaan joustavasti erilaisia









         Restamax Oyj
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29