Page 30 - Restamax Oyj vuosikertomus 2017
P. 30

30




























               STRATEGIA






               Restamax päivitti vuoden 2017 lopussa strategiansa ja taloudelliset tavoitteensa strategiakaudelle 2018–2020.

               Ravintolasegmentissä strategian kulmakivenä on kannattava kasvu kasvukeskuksissa orgaanisesti, uusperustan-
               nalla ja yritysostoin. Olemassa olevan liiketoiminnan tuottavuutta parannetaan panostamalla asiakaspalveluun,
               yritysmyyntiin, markkinointiin sekä henkilöstön sitouttamiseen. Kustannustehokkuus jatkaa tärkeässä roolissa
               operatiivisessa johtamisessa. Restamaxin tavoitteena on laajentaa ravintolaliiketoimintaansa ulkomaille vuoden
               2018 aikana.

               Henkilöstövuokraussegmentissä strategian kulmakivinä ovat uusasiakashankinta, olemassa olevan liiketoi-
               minnan jatkuva kehittäminen sekä kannattava kasvu yritysostojen myötä. Uusia palvelumalleja kehitetään eri
               asiakasryhmien kasvavien ja monipuolistuvien henkilöstötarpeiden mukaisesti. Lisäksi strategian keskiössä on
               työvoiman saatavuuteen panostaminen eri yhteistyötahojen kanssa.

               Restamax tavoittelee noin 400 miljoonan euron liikevaihtoa vuoden 2020 loppuun mennessä sisäisten elimi-
               nointien jälkeen.

               Ravintolasegmentin tavoitteena on saavuttaa noin 200 miljoonan euron liikevaihto ja henkilöstövuokrausseg-
               mentin tavoitteena on saavuttaa noin 220 miljoonan euron liikevaihto vuoden 2020 loppuun mennessä.

               Konsernin tavoitteena on säilyttää käyttökatemarginaali hyvällä, alan keskimääräistä paremmalla tasolla
               kummassakin segmentissä.
               Liikevoittomarginaalia pyritään parantamaan molemmissa segmenteissä.

               Yhtiön osingonjakoa pyritään kasvattamaan vuosittain.

               AIEMMAT STRATEGISET TAVOITTEET TOTEUTUNEET


               Strategiakausi 2013–2015

               Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena oli saavuttaa 100 miljoonan euron liikevaihto vuoden 2015 loppuun mennessä.
               Vuoden 2015 liikevaihto oli 113,6 miljoonaa euroa.

               Strategiakausi 2016–2018

               Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena oli saavuttaa 180 miljoonan euron liikevaihto vuoden 2018 loppuun mennessä.
               Tavoite ylitettiin jo vuoden 2017 aikana. Liikevaihto vuonna 2017 oli 185,9 miljoonaa euroa.









         Restamax Oyj
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35