Page 37 - Restamax-vuosikertomus 2015
P. 37

tavaroiden ja palvelujen toimittajille. Taloudellisen   kuin tilojen, valaistuksen, lämmityksen ja ilmas-
             vastuun kannalta merkittävässä roolissa ovat asiakkaat,   toinnin suunnitteluun, joissa pyritään mahdollisim-
             joiden hankkimat ravintolapalvelut ovat Restamaxin   man vähäiseen ympäristökuormitukseen. Erityisesti
             liiketoiminnan perusta.                         uusissa ravintolakohteissa suositaan energiatehok-
                                                             kaita led-valaisinjärjestelmiä sekä keittiölaitteita ja
             Sosiaalinen vastuu merkitsee Restamaxille hyviä   -järjestelmiä.
             toimintatapoja suhteessa yhtiön kaikkiin sidosryhmiin.
             Kannamme vastuuta jatkuvasti kasvavan henki-    Ruoan laatu, alkuperä ja jäljitettävyys ovat Restamaxin
             löstömme, asiakkaidemme sekä kumppaneidemme     ravintolaliiketoiminnassa tärkeitä tekijöitä, joiden
             hyvinvoinnista ja turvallisuudesta.             rooli korostuu entisestään kasvun myötä.

             Asiakaslähtöisyys on ajuri, joka ohjaa Restamaxin   Pyrimme tekemään eettisesti oikeita päätöksiä niin
             jokapäiväistä toimintaa. Asiakastyytyväisyyden   tuotekehityksessä kuin kumppaneiden valinnassa.     37
             säännöllisellä kartoittamisella ja seurannalla, avoimen   Teemme yhteistyötä tarkkaan valikoitujen yhteistyö-
             vuoropuhelun mahdollistamisella ja helppojen    kumppanien ja tavarantoimittajien kanssa, jotka ovat
             palautteenantomenetelmien tarjoamisella kehitämme   sitoutuneet toimimaan vastuullisesti.
             toimintaamme palvelemaan asiakkaitamme entistä
             paremmin.                                       Sopimuskumppaneiksi on valittu kokoluokaltaan
                                                             suuria toimijoita, joiden prosessit ovat läpinäkyviä.
             Työhyvinvointi ja virkistystoiminta ovat tärkeä osa   Ostoista ja hankinnoista noin 90 prosenttia tapahtuu
             työyhteisön arkea. Etenkin ravintola-alan hektisessä   sopimuskumppaneidemme kautta.
             ja jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä
             näiden rooli on erityisen merkittävä. Restamaxilla   Valinnoissa suositaan aina vastuullisesti tuotettuja
             henkilöstön hyvinvointiin ja työkykyyn panostetaan   ja jalostettuja raaka-aineita. Myös kotimaisuutta
             aktiivisesti. Työnantajana Restamax pyrkii luomaan   ja lähituotantoa suositaan aina mahdollisuuksien
             mahdollisuuksia huolehtia ja edistää jokaisen työn-  mukaan, ravintoloiden erilaiset ruokakonseptit
             tekijän terveyttä ja työssä jaksamista. Restamaxin   huomioiden. Pääasiallisesti siipikarja ravintoloihimme
             työsuojelun tavoitteena on taata turvallinen työympä-  tulee kotimaasta ja punainen liha Suomesta tai EU:n
             ristö sekä tukea ja ylläpitää työntekijöiden työkykyä.   alueelta. Joidenkin ravintoloidemme, kuten Stefan’s
             Työpaikoilla noudatetaan varhaisen puuttumisen mallia,   Steakhouse -konseptin ravintoloiden, listoilta löytyy
             jolla pyritään ennakoimaan ongelmatilanteita ja tuke-  myös esimerkiksi australialaista rotukarjaa.
             maan työntekijöiden hyvinvointia.
                                                             Kierrätys yksiköissämme on tehokasta ja valvottua.
             Restamax pyrkii kaikessa liiketoiminnassaan huomi-  Jätteiden lajittelu on järjestetty liikepaikkakohtaisesti
             oimaan myös ympäristönäkökulmat ja kantamaan    mahdollisimman ympäristötehokkaasti. Öljyt, rasvat,
             ekologista vastuuta.                            lasi, pahvit sekä biojäte eritellään tarkoin ja sekajätteen
                                                             syntyminen pyritään minimoimaan.
             Ravintoloiden energiankulutukseen kiinnitetään
             erityishuomioita. Tämä pätee niin laitehankintoihin








                                                                                                   Vuosikertomus 2015
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42