Page 37 - Restamax-vuosikertomus 2015
P. 37
tavaroiden ja palvelujen toimittajille. Taloudellisen kuin tilojen, valaistuksen, lämmityksen ja ilmas-
vastuun kannalta merkittävässä roolissa ovat asiakkaat, toinnin suunnitteluun, joissa pyritään mahdollisim-
joiden hankkimat ravintolapalvelut ovat Restamaxin man vähäiseen ympäristökuormitukseen. Erityisesti
liiketoiminnan perusta. uusissa ravintolakohteissa suositaan energiatehok-
kaita led-valaisinjärjestelmiä sekä keittiölaitteita ja
Sosiaalinen vastuu merkitsee Restamaxille hyviä -järjestelmiä.
toimintatapoja suhteessa yhtiön kaikkiin sidosryhmiin.
Kannamme vastuuta jatkuvasti kasvavan henki- Ruoan laatu, alkuperä ja jäljitettävyys ovat Restamaxin
löstömme, asiakkaidemme sekä kumppaneidemme ravintolaliiketoiminnassa tärkeitä tekijöitä, joiden
hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. rooli korostuu entisestään kasvun myötä.
Asiakaslähtöisyys on ajuri, joka ohjaa Restamaxin Pyrimme tekemään eettisesti oikeita päätöksiä niin
jokapäiväistä toimintaa. Asiakastyytyväisyyden tuotekehityksessä kuin kumppaneiden valinnassa. 37
säännöllisellä kartoittamisella ja seurannalla, avoimen Teemme yhteistyötä tarkkaan valikoitujen yhteistyö-
vuoropuhelun mahdollistamisella ja helppojen kumppanien ja tavarantoimittajien kanssa, jotka ovat
palautteenantomenetelmien tarjoamisella kehitämme sitoutuneet toimimaan vastuullisesti.
toimintaamme palvelemaan asiakkaitamme entistä
paremmin. Sopimuskumppaneiksi on valittu kokoluokaltaan
suuria toimijoita, joiden prosessit ovat läpinäkyviä.
Työhyvinvointi ja virkistystoiminta ovat tärkeä osa Ostoista ja hankinnoista noin 90 prosenttia tapahtuu
työyhteisön arkea. Etenkin ravintola-alan hektisessä sopimuskumppaneidemme kautta.
ja jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä
näiden rooli on erityisen merkittävä. Restamaxilla Valinnoissa suositaan aina vastuullisesti tuotettuja
henkilöstön hyvinvointiin ja työkykyyn panostetaan ja jalostettuja raaka-aineita. Myös kotimaisuutta
aktiivisesti. Työnantajana Restamax pyrkii luomaan ja lähituotantoa suositaan aina mahdollisuuksien
mahdollisuuksia huolehtia ja edistää jokaisen työn- mukaan, ravintoloiden erilaiset ruokakonseptit
tekijän terveyttä ja työssä jaksamista. Restamaxin huomioiden. Pääasiallisesti siipikarja ravintoloihimme
työsuojelun tavoitteena on taata turvallinen työympä- tulee kotimaasta ja punainen liha Suomesta tai EU:n
ristö sekä tukea ja ylläpitää työntekijöiden työkykyä. alueelta. Joidenkin ravintoloidemme, kuten Stefan’s
Työpaikoilla noudatetaan varhaisen puuttumisen mallia, Steakhouse -konseptin ravintoloiden, listoilta löytyy
jolla pyritään ennakoimaan ongelmatilanteita ja tuke- myös esimerkiksi australialaista rotukarjaa.
maan työntekijöiden hyvinvointia.
Kierrätys yksiköissämme on tehokasta ja valvottua.
Restamax pyrkii kaikessa liiketoiminnassaan huomi- Jätteiden lajittelu on järjestetty liikepaikkakohtaisesti
oimaan myös ympäristönäkökulmat ja kantamaan mahdollisimman ympäristötehokkaasti. Öljyt, rasvat,
ekologista vastuuta. lasi, pahvit sekä biojäte eritellään tarkoin ja sekajätteen
syntyminen pyritään minimoimaan.
Ravintoloiden energiankulutukseen kiinnitetään
erityishuomioita. Tämä pätee niin laitehankintoihin
Vuosikertomus 2015