Page 33 - Restamax-vuosikertomus 2015
P. 33
HENKILÖSTÖ
VUONNA 2015 RESTAMAX OLI YKSI RAVINTOLA-ALAN SUURIMMISTA TYÖNANTAJISTA
SUOMESSA. TYTÄRYHTIÖMME SMILE HENKILÖSTÖPALVELUT OY:N AVULLA VARMIS-
TAMME HENKILÖSTÖN RIITTÄVÄN SAATAVUUDEN TULEVAISUUDESSA JA TUEMME
YHTIÖMME KASVUA. TAVOITTEENAMME ON TARJOTA TYÖNTEKIJÖILLEMME ENTISTÄ
PAREMMAT MAHDOLLISUUDET EDETÄ URALLA.
33
Restamaxin palveluksessa työskentelee sesongista Pyrimme minimoimaan henkilöstön vaihtuvuuden ja
riippuen noin 1 000 henkilöä. Restamaxin tytäryhtiö tarjoamaan työntekijälle mahdollisuuden pidempään
Smile Henkilöstöpalvelut Oy:n henkilöstöpankissa on urakehitykseen ravintola-alalla, asiakaspalvelusta
yli 3 000 työntekijää. Näin ollen olemme yksi ravintola- aina vaativiin johtotehtäviin saakka.
alan suurimmista työnantajista Suomessa.
Meillä on suuri halu kehittää henkilöstömme osaa-
Ammattitaitoinen, motivoitunut ja hyvinvoiva henki- mista ja yksi merkittävä osoitus siitä on Restamaxin
löstö on Restamaxin tärkein voimavara. Henkilöstön oma opintoväylä Restamax Akatemia, joka tarjoaa
kehittäminen on jatkuva prosessi, johon kiinnitetään konsernin palveluksessa työskenteleville mahdolli-
systemaattisesti huomiota. Hyvistä teoista palkitaan suuden kehittää itseään ammattilaisena oman työn
ja hyvistä tekijöistä pidetään kiinni. ohessa.
Restamaxilla on vahva ravintola-alan osaaminen Restamax Akatemian ensimmäiset koulutukset ja
ja kokemus toimialalle tyypillisistä osa-aikaisista opintokokonaisuudet alkoivat vuonna 2015 ja ne
työsuhteista. Yhtiön useat ravintolat monissa toteutettiin yhteistyössä alan johtavan oppilaitok-
kaupungeissa mahdollistavat sen, että voimme tarjota sen HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun kanssa.
samalle työntekijälle enemmän työtä eri ravinto- Esimieskoulutuksen ensimmäiset oppilaat valmistuvat
loissa. Näin ollen työntekijät voivat työskennellä keväällä 2016.
samanaikaisesti konsernin useammassa samalla
paikkakunnalla olevassa toimipisteessä. Tämä paitsi Vuoden 2015 aikana HAAGA-HELIAN kanssa järjes-
mahdollistaa monille työntekijöillemme kokopäivä- tettiin myös Palvelulähettiläs-koulutuspolku, jossa
työn tarjoamisen, myös tehostaa toimintaamme. Yksi Restamaxin esimiehiä koulutettiin viemään ammatil-
merkittävimmistä liiketoimintamme kannattavuuden lisia oppeja eteenpäin omissa yksiköissään.
ajureista onkin henkilöresurssien tehokas käyttö ja
kohdentaminen. Koulutusten tulokset ovat olleet varsin positiivisia, ja
koulutukset tulevat saamaan jatkoa myös vuonna 2016.
Vuosikertomus 2015