Page 33 - NoHo Oyj vuosikertomus 2018
P. 33

32                                                                                                               33




 STRATEGIA
























 STRATEGIAKAUSI 2019–2021:  AIEMMAT STRATEGISET TAVOITTEET
 TOTEUTUNEET
 Konsernin tavoitteena on saavuttaa yli 600 miljoonan
 euron liikevaihto ja noin 7,5 prosentin liikevoittomargi-
 naali vuoden 2021 loppuun mennessä . Ravintolaseg-  STRATEGIAKAUSI 2013–2015
 mentin tavoitteena on saavuttaa noin 350 miljoonan
 euron liikevaihto ja noin 8 prosentin liikevoittomarginaali .   Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena oli saavuttaa 100
 Henkilöstövuokraussegmentin tavoite on saavuttaa   miljoonan euron liikevaihto vuoden 2015 loppuun men-
 noin 300 miljoonan euron liikevaihto ja noin 6,5 prosen-  nessä . Vuoden 2015 liikevaihto oli 113,6 miljoonaa euroa .
 tin liikevoittomarginaali . Konserni tulee tarkentamaan
 tilikauden arviota vuosittain neljännen kvartaalin tulos-  STRATEGIAKAUSI 2016–2018
 julkistuksen yhteydessä .
 Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena oli saavuttaa 180
 Konsernin uuden strategian keskeisinä tavoitteina on:   miljoonan euron liikevaihto vuoden 2018 loppuun
 1 . Kannattava kasvu kotimaan kasvukeskuksissa    mennessä . Tavoite ylitettiin jo vuoden 2017 aikana .
 ja isoissa tapahtumissa orgaanisesti,    Liikevaihto vuonna 2017 oli 185,9 miljoonaa euroa .
 uusperustannalla, yritysostoin ja digitaalisesti  Tiekartta 2021
 2 . Kansainvälinen laajentuminen partnerimallia                                        •  Liiketoimintamallin
 hyödyntäen Pohjois-Euroopan markkinoille                       2020-                     hyödyntäminen /
 3 . Kannattava kasvu henkilöstövuokrauspalveluissa             Kannattava kasvu          markkinakonsolidointi
 orgaanisesti ja yritysostoin                                                           •  KV-mallin todentaminen /
                                                                                          kiihdyttäminen
 Konsernin osingonjakoa pyritään kasvattamaan                                           •  Uudet markkinat
 vuosittain .

 Konserni tulee laajentamaan ravintolaliiketoimintaansa
 ulkomailla avaamalla vuoden 2019 aikana Pohjois-   2019-      •  Kannattavuusajurit (MWB)
 Euroopassa uusia ravintolayksiköitä yhdessä yhtiö-   Tulosparannus  •  KV-kasvun rakentaminen
 kumppaneidensa kanssa .
                                                                (1–2 uutta maata)
                                                               •  Skaalahyötyjen lunastaminen
                                                               •  Selektiiviset yritysostot ja avaukset


               2018-
                                      • Royal-integraatio
               Kivijalka kuntoon      • Portfolion rationalisointi
                                      • Toimintojen uudelleenorganisointi
                                      • Tulevaisuuden kasvun rakentaminen (KV-platform)
                                      • Strategiset valinnat - kasvualustat
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38