Page 33 - NoHo Oyj vuosikertomus 2018
P. 33
32 33
STRATEGIA
STRATEGIAKAUSI 2019–2021: AIEMMAT STRATEGISET TAVOITTEET
TOTEUTUNEET
Konsernin tavoitteena on saavuttaa yli 600 miljoonan
euron liikevaihto ja noin 7,5 prosentin liikevoittomargi-
naali vuoden 2021 loppuun mennessä . Ravintolaseg- STRATEGIAKAUSI 2013–2015
mentin tavoitteena on saavuttaa noin 350 miljoonan
euron liikevaihto ja noin 8 prosentin liikevoittomarginaali . Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena oli saavuttaa 100
Henkilöstövuokraussegmentin tavoite on saavuttaa miljoonan euron liikevaihto vuoden 2015 loppuun men-
noin 300 miljoonan euron liikevaihto ja noin 6,5 prosen- nessä . Vuoden 2015 liikevaihto oli 113,6 miljoonaa euroa .
tin liikevoittomarginaali . Konserni tulee tarkentamaan
tilikauden arviota vuosittain neljännen kvartaalin tulos- STRATEGIAKAUSI 2016–2018
julkistuksen yhteydessä .
Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena oli saavuttaa 180
Konsernin uuden strategian keskeisinä tavoitteina on: miljoonan euron liikevaihto vuoden 2018 loppuun
1 . Kannattava kasvu kotimaan kasvukeskuksissa mennessä . Tavoite ylitettiin jo vuoden 2017 aikana .
ja isoissa tapahtumissa orgaanisesti, Liikevaihto vuonna 2017 oli 185,9 miljoonaa euroa .
uusperustannalla, yritysostoin ja digitaalisesti Tiekartta 2021
2 . Kansainvälinen laajentuminen partnerimallia • Liiketoimintamallin
hyödyntäen Pohjois-Euroopan markkinoille 2020- hyödyntäminen /
3 . Kannattava kasvu henkilöstövuokrauspalveluissa Kannattava kasvu markkinakonsolidointi
orgaanisesti ja yritysostoin • KV-mallin todentaminen /
kiihdyttäminen
Konsernin osingonjakoa pyritään kasvattamaan • Uudet markkinat
vuosittain .
Konserni tulee laajentamaan ravintolaliiketoimintaansa
ulkomailla avaamalla vuoden 2019 aikana Pohjois- 2019- • Kannattavuusajurit (MWB)
Euroopassa uusia ravintolayksiköitä yhdessä yhtiö- Tulosparannus • KV-kasvun rakentaminen
kumppaneidensa kanssa .
(1–2 uutta maata)
• Skaalahyötyjen lunastaminen
• Selektiiviset yritysostot ja avaukset
2018-
• Royal-integraatio
Kivijalka kuntoon • Portfolion rationalisointi
• Toimintojen uudelleenorganisointi
• Tulevaisuuden kasvun rakentaminen (KV-platform)
• Strategiset valinnat - kasvualustat